Ohje sopimuksesta luopumiseen

Kuluttajien oikeus peruuttaa sopimus

Johdanto

Kuluttajilla on oikeus luopua ostosta alla määritellyin ehdoin. Kuluttajalla tarkoitetaan luonnollista henkilöä, joka tekee oikeustoimen pääasiassa muuhun kuin itsenäiseen elinkeinotoimintaansa tai ammattiinsa liittyvissä tarkoituksissa.


Tietoa oikeudesta luopua sopimuksesta personoitujen tuotteiden osalta

Koska tuotteemme valmistetaan yksilöllisesti ohjeidesi mukaan, saksalaisen siviililain (BGB) § 312g kohdan 2 alakohdan 1 mukaan ei ole oikeutta luopua sopimuksesta personoitujen tuotteiden osalta.
Palautus tai hyvitys on siten poissuljettu, ellei tuotteessa ole virhettä tai se ole valmistettu virheellisesti.

Pyydämme tarkistamaan syötetyt tiedot huolellisesti ennen tilauksen tekemistä.


Oikeus luopua sopimuksesta

Sinulla on oikeus luopua tästä sopimuksesta 14 päivän kuluessa ilman perusteluita.

Luopumisaika on 14 päivää siitä päivästä, jona:

  • jolloin sinä tai valitsemasi henkilö (ei kuljetusyritys) on vastaanottanut tuotteen, jos olet tilannut yhden tai useamman tuotteen, jotka toimitetaan yhdessä;

  • jolloin sinä tai valitsemasi henkilö (ei kuljetusyritys) on vastaanottanut viimeisen tuotteen, jos olet tilannut useita tuotteita, jotka toimitetaan erikseen;

  • jolloin sinä tai valitsemasi henkilö (ei kuljetusyritys) on vastaanottanut lähetyksen viimeisen osan tai viimeisen tuotteen, jos tilauksesi on toimitettu useassa osassa.

Oikeuden käyttäminen sopimuksesta luopumiseen

Käyttääksesi luopumisoikeutta sinun on ilmoitettava siitä meille (HEY DEAR GmbH, Eichgrabenstr. 6, 63628 Bad Soden-Salmünster, Saksa, Sähköposti: hey@heydear.de) päätöksestäsi luopua sopimuksesta selkeällä tavalla (esim. kirjeitse tai sähköpostitse).

Voit käyttää tähän sopimuksesta luopumisen mallilomaketta, mutta se ei ole pakollinen.

Riittää, että ilmoitus oikeuden käyttämisestä luopua lähetetään ennen 14 päivän määräajan päättymistä.


Sopimuksesta luopumisen seuraukset

  • Jos luovut tästä sopimuksesta, palautamme sinulle kaikki sinulta vastaanotetut maksut, mukaan lukien toimituskulut (paitsi lisäkustannukset, jotka johtuvat muusta kuin tarjoamastamme vakiotoimitustavasta).

    Palautus suoritetaan viipymättä, viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksesi sopimuksesta luopumisesta.

    Maksun palautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytettiin alkuperäisessä tapahtumassa, ellei toisin ole nimenomaisesti sovittu.

  • Palautuksesta ei peritä maksuja.

  • Voimme pidättää maksun palautuksen siihen asti, kunnes vastaanotamme palautettavat tavarat tai kunnes todistat, että tavarat on lähetetty – sen mukaan, kumpi määräajista on aikaisempi.

Tavaran palautus:

  • Sinun on palautettava tavara 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

  • Määräaikaa pidetään noudatettuna, jos palautat tavaran ennen sen päättymistä.

  • Palautuksen suorista kustannuksista vastaat sinä. 

Olet vastuussa vain mahdollisesta tavaroiden arvon alenemisesta, jos se johtuu tavaroiden käsittelystä muulla tavalla kuin on tarpeen niiden ominaisuuksien, piirteiden tai toiminnan tarkistamiseksi. 


Sopimuksen peruuttamisen lomakemalli

(Jos haluat peruuttaa sopimuksen, täytä tämä lomake ja lähetä se meille.)

Vastaanottaja:
HEY DEAR GmbH
Eichgrabenstr. 6
63628 Bad Soden-Salmünster
Saksa

Sähköposti: hey@heydear.de

Täten peruutan/peruutamme () tekemäni/tekemämme sopimuksen () koskien seuraavien tavaroiden ostoa () / seuraavan palvelun tarjoamista ():



Tilattu päivänä () ____________ / Vastaanotettu päivänä () ____________

Kuluttajan etu- ja sukunimi:


Kuluttajan osoite:


Kuluttajan allekirjoitus (vain paperimuodossa lähetettäessä):


Päivämäärä: ________________________

(*) Tarvittaessa yliviivaa.